Garantie
Consumenten die via de webshop van Automatische Kippendeur Opener een aankoop doen hebben drie jaar garantie na de aankoopdatum van een Kippendeur Opener. Bij een storing binnen deze periode wordt bekeken of de storing aan het apparaat of aan fout gebruik ligt. Ligt de storing aan het apparaat, dan proberen wij de storing via een telefoongesprek of e-mail te verhelpen. Indien nodig zorgen wij ervoor dat u als consument door de technische dienst van Chickenguard Engeland of in het geval van een Nightwatch Chickencare België gebeld wordt om het probleem op te lossen. Als dat niet het gewenste resultaat oplevert, wordt het apparaat gerepareerd of vervangen. U kunt het defecte apparaat dan kosteloos retourneren. Is de storing aan het apparaat veroorzaakt door fout gebruik, dan vervalt de garantie. Als u/koper het apparaat retourneert omdat het niet goed functioneert, maar na inspectie en controle blijkt dat het apparaat wel goed functioneert, dan zijn de portokosten van retourzending naar Automatische Kippendeur Opener (betaald door u/koper) en de portokosten voor verzending terug naar u/koper (€ 7,95) geheel voor u/koper. Deze € 7,95 dient u aan ons over te maken voordat wij het apparaat aan u terug sturen. Op https://automatische-kippendeur-opener.nl/gebruiksaanwijzing/ vind u de gebruiksaanwijzing. Bij het apparaat wordt tevens de originele gebruiksaanwijzing geleverd.
Klachten
We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@automatische-kippendeur-opener.nl. Wij zijn aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient u als consument zich te wenden tot WebwinkelKeur ( www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@automatische-kippendeur-opener.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op https://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.